Op zaterdag 13 oktober speelden HS’88 en Westerlee op een zonovergoten sportpark in Hoogezand. De temperatuur was uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar, iets wat soms ook te zien was aan de spelers.

De wedstrijd begon rustig en het was HS’88 die probeerde vanaf het begin druk te zetten. Westerlee stond goed georganiseerd en wachtte eerst af. Hier lag de focus op een snelle uitbraak wat in de 4e minuut gebeurde toen Hans Leenders langs de rechterkant probeerde de spits te bereiken.

Na 10 minuten begonnen de gasten wat verder van hun doel te spelen, wat resulteerde in een corner en een vrije trap. HS’88 kreeg de bal even niet weg, het leek even dreigend maar echte kansen werden niet gecreëerd.

Daarna volgde een wedstrijd op het middenveld, steeds minder bereikten beide teams het strafschopgebied. Het tempo ging onderuit en de invloed van het weer was duidelijk te merken.
Na 24 minuten kwam Westerlee een aantal keren goed uit, waarbij net niet doortastend genoeg werd gehandeld. HS’88 was niet in staat het spel naar zich toe te trekken.

In de 34e minuut kreeg het team uit Hoogezand een vrije trap, een speler van HS’88 ging al bij de voorbereiding steeds vlak voor de keeper van Westerlee staan. Er volgde een bal door het midden die vlak bij de keeper langs ging. De voorsprong voor de thuisploeg was een feit.
Het spel bleef hierna op dezelfde manier door gaan, tot in de 41e minuut een vrije trap van Westerlee bij de tweede paal terecht kwam waar Hans Leenders de bal tegen de paal schoot. Hier kwam HS’88 goed weg.
Met een 1-0 stand gingen de beide teams naar de kleedkamer. Conclusie mag zijn dat Westerlee vanuit de controle probeerde iets te bereiken, HS’88 probeerde het spel te maken maar alleen scoorde uit de vrije trap.

De tweede helft begon met veel meer druk van HS’88, dat nu veel meer bewoog. Westerlee liet te veel ruimte aan sommige spelers. De rust die er eerder was miste nu. Hierdoor kreeg de thuisploeg de kans om dreigend te zijn terwijl dit niet nodig was. Dit duurde wel 10 minuten, een periode waarin al wel gescoord had kunnen worden.

In de 64e minuut kreeg Westerlee een aantal kansen, met een lange bal werd de spits gezocht die als aanspeelpunt fungeerde. In de 72e minuut kantelde de hele wedstrijd. HS’88 weet elkaar nu wel te vinden en zo kwam iemand totaal vrij te staan. Hij wist hier wel raad mee, 2-0 voor HS’88 dat nu veel gemakkelijker kon voetballen. Dat was ook te zien, het team is nu sterker.
Vanaf dit moment was het HS’88 dat veel meer druk heeft, Westerlee wachtte af en probeerde vanuit de counter te scoren. De thuisploeg maakte echter nog twee doelpunten in deze laatste fase van de wedstrijd en pakt de volle winst. Westerlee liep achter de feiten aan, oogde ongelukkig en was niet meer in staat iets te doen. Het team wist de bal niet meer in de gelederen te houden.