Op zaterdag 21 april 2018 speelden de plaatselijke v.v.LEO en v.v.Westerlee onder een strak blauwe lucht hun wedstrijd in de za. 4e klasse D.
De teamleider van de mannen van Koeperlaand had het uittenue vergeten, een valse start dus, maar dit werd in goed overleg opgelost met LEO. Dit typeerde ook de sfeer voor-, tijdens- en na de wedstrijd.

Na een trefzekere pupil van de week begonnen beide teams aan de wedstrijd. LEO liet zien meteen druk te willen zetten, terwijl Westerlee bezig was om positioneel de boel goed voor elkaar te hebben. Vooral in begin is te zien dat LEO op de goede manier omschakelde, zo kwam men twee keer voor het doel van Westerlee te staan. Zonder te kunnen scoren trouwens.

Na een tijdje ging Westerlee korter op de man staan, de druk werd vergroot. Het team probeerde met verzorgd voetbal op te bouwen, het veld werkte niet direct mee want door de warmte leek het veld heel stroef. Het spel bleef traag door een lage balsnelheid over de grond.

In de 13e minuut vlogen twee spelers in een kopduel met de hoofden tegen elkaar. De speler van LEO moest zelfs even aan de kant, hij kwam later met een soort tulband weer het veld in en kon gelukkig verder spelen. Hoewel de spelers van LEO elkaars iets gemakkelijker konden vinden, bleef het spel van beide teams niet hoogstaand.

In de 23e minuut ging bij de thuisploeg de bal langs de rechterkant, de spits kreeg een geweldige kans maar zijn vizier stond niet op scherp.
In de 28e minuut ging een kopbal van LEO net over, er deden veel spelers mee in de omschakeling na een aanval van Westerlee.

Richting de rust was het Westerlee dat iets verder naar voren ging spelen, de linies stonden wat dichter bij elkaar. Robbert Wester liep op de keeper af die nog net met zijn voet de bal naast het doel werkte. Een keeper die trouwens de hele wedstrijd heerste in zijn doelgebied.

In de 40e en de 42e minuut zijn het de beide flankspelers van Westerlee die de bal uit het doel werkten, na een corner en doelpoging van LEO. Dit team was nu scherper en kreeg vlak voor de rust nog een kans om de stand te veranderen. Er werd op de paal geschoten waarna er uit de rebound werd gescoord door een speler die bij het schot al in buitenspelpositie stond.
Zo gingen beide teams met een 0-0 stand naar de kleedkamer.

In de tweede helft kwamen beide teams wederom opbouwend niet goed uit de verf. Typisch een wedstrijd waarin het team wat het eerst gaat scoren met de 3 punten weg gaat.
In de 57e minuut liep een speler van LEO door op een goede lange bal. De keeper werd gezocht en er volgde een duikeling. De twijfels of keeper Joeri Jansen hem wel had geraakt werden later weggenomen (dit was dus niet het geval), maar dat leverde voor de Westerleeërs op dat moment niets op. De penalty werd door Rowan Rozema zonder twijfel ingeschoten.
Er volgde nu een periode waarin Westerlee probeerde meer druk te zetten. Een aantal keren waren er wat mogelijkheden, maar de keeper van LEO deed gewoon goed zijn werk. Hierop werd er van systeem veranderd.

In de 72 minuut werd er eigenlijk door veel spelers van Westerlee veel te laat ingestapt, het was weer Rowan Rozema die die zorgde voor de 2-0.
Na 6 minuten kreeg Arjen Plat een enorme kans, hij kwam alleen op de keeper af en koos ervoor om zelf te schieten, hieruit volgde geen doelpunt. Ook in tweede instantie werd de bal door een verdediger met het hoofd uit het doel gekopt.

Het laatste deel van de wedstrijd liet zien dat Westerlee onmachtig was om de wedstrijd nog te laten kantelen. LEO speelde dit goed uit, zo werd er nog twee keer gescoord door de thuisploeg. Remco van der Klei en nogmaals Rowan Rozema zorgden voor een 4-0 stand. Misschien iets geflatteerd maar de conclusie mag zijn dat LEO verdiend drie punten bij mag schrijven.