Na het spelen van een aantal oefenwedstrijden begonnen NWVV en Westerlee op zaterdag 2 september aan hun eerste bekerwedstrijd van dit seizoen.
Beide teams spelen dit seizoen in de 4e klasse zaterdag, dus meteen de kans om te zien hoe men er voor stond.

1 minuut nadat dat de scheidsrechter voor het eerst had gefloten in deze wedstrijd kreeg Westerlee meteen een grote kans. Vanuit een corner was er een enorme kopkans die echter niet werd benut. Westerlee speelde compact met de linies dicht bij elkaar. NWVV werd onder druk gezet en er werd door de mannen van Koeperlaand veel bewogen, ook zonder bal. Zo ontstonden allerlei dreigende situaties, de kansen werden echter niet benut. Er werd slordig om gegaan met de mogelijkheden.

Langzamerhand werden de ruimtes groter op het veld, spelers gingen te veel uit elkaar lopen of liepen te veel met de bal. Dit kostte zeer veel energie, waardoor het niveau van de wedstrijd langzamerhand naar beneden ging.

In de 28e minuut schrok NWVV van een schot van Jan Derks Kloosterboer die door de keeper tegen de lat werd gewerkt en weer het veld in kwam. Bas Zijlstra maakte gebruik van deze kans maar de goal werd niet toegekend omdat hij volgens de grensrechter buitenspel stond. 1 minuut later is het dezelfde linker buitenspeler die Berry Smit vrij zet voor het doel, deze wist echter de bal nog niet achter de keeper te werken.

Na 33 minuten nam de thuisploeg iets meer initiatief, daar waar de ploeg tot nu toe veel op de counter speelde, kwam het als geheel verder van het doel te staan. Westerlee stond ernaar te kijken en wist er even geen raad mee. Het middenveld en de achterhoede van het team stapten met z’n allen te ver achteruit en hierdoor werd NWVV dreigend en zag het er even naar uit dat de Nieuw-Weerdingers de wedstrijd naar zich toe trokken. 6 minuten later wist Berry Smid nu wel voor Westerlee te scoren en met een 0-1 stand gingen de teams naar de kleedkamer.

In de tweede helft kreeg Westerlee meteen een corner, er werd duidelijk gekozen om minder met de bal te lopen maar meer vanuit de passing de ruimtes te benutten. Het leek dat Westerlee duidelijk meer overwicht kreeg, tot NWVV er snel uit kwam langs de linkerkant. Er werd niet kordaat in gegrepen, waardoor NWVV met een strak schot de 1-1 maakte. Keeper Joeri Jansen was kansloos.

Het spel werd hierna rommelig en slordig. NWVV liet zien dat je met wilskracht en inzet een tegenstander geen kansen kan geven die slordig was met balbezit en te traag speelde.
In de 76e en 79e minuut veranderde Westerlee plotseling de hele wedstrijd. Patrick Smit en Berry Smit scoorden vlak na elkaar. Het team was meer druk gaan zetten, de vleugels werden meer gebruikt en daar waar dit in het begin niet lukte, werd nu het net wel gevonden.
Westerlee speelde hierna veel gemakkelijker, NWVV wist dat het lastig zou worden om in de overgebleven tijd de wedstrijd nog naar zich toe te trekken. Vlak voor het einde van de wedstrijd scoorde Berry Smit zijn derde goal.

Na 92 minuten stapten beide teams met een 1-4 stand van het veld in de wetenschap dat er aan nog wat zaken gewerkt moet worden voor de competitie begint.