Met behalen van de derde plaats in de stand van de competitie heeft Westerlee 1 zijn doel behaald. Voor het begin van het seizoen was gesteld dat als het team in het eerste seizoen in de vijfde klasse bij de eerste vier zou eindigen, er tevredenheid zou zijn over het resultaat. Dat hiermee er ook meteen een kans zou zijn om mee te doen aan de nacompetitie was meegenomen.

We mogen best stellen dat we dit seizoen in een poule hebben gespeeld met veel voetballende teams, wat zorgde voor spannende wedstrijden met een goed niveau. Zo hebben we tegen de ploegen bij de eerste zeven in de poule steeds één wedstrijd gewonnen en één verloren (ook tegen de kampioen).

Op zaterdag 20 mei speelt het team de eerste wedstrijd op Koeperlaand tegen VVK 1 uit Groningen. Een oude bekende, want zowel in de 3e als de 4e klasse hebben we meerdere malen tegen deze vereniging gespeeld.

De nacompetitie zal op 27 mei afgerond worden in Groningen, waarna meteen bekend is of er sprake is van promotie of dat we ook het komende seizoen weer in de 5e klasse spelen.