Op 4 maart stond het inhaalduel tegen Seta 2 op het programma. De opponent had zich het afgelopen seizoen terug getrokken maar werd later deze competitie weer terug gezet in de competitie. Met 15 man sterk vertrokken we richting Musselkanaal. De oranjehemden speelde deze middag niet naar kunnen en de scheidsrechter van dienst speelde ook parten maar Nico “X-box” Hillenga leidde het ’t Daarde naar de overwinning, 1-4.

Het spel van ’t Daarde begon goed, al snel werd er druk uitgeoefend op de blauw witte verdediging maar direct gevaarlijk werd het nog niet. Na ruim een kwartier spelen werd Marcel “Spanky” van Spankeren naar de kant gehaald en Sander “Gepie” Hillenga kwam binnen de lijnen. Het eerste doelpunt van de middag viel uit een scrimmage. Richard “Kassa” Nuus bracht de bal voor de goal waar Peter “Dirk Onkruid” Faber tot tweemaal toe de bal in de touwen probeerde te werken, toen dit niet lukte besloot Nico “Piele” Braam dan maar definitief de trekker over te halen, 0-1. Na de 0-1 voorsprong werd het spel er niet beter op, veel spelers liepen uit positie en de passing was ook niet meer goed. Ondanks het mindere spel kon Seta niet echt een vuist maken. Een foute inspeel pass zorgde nog wel voor een hachelijk moment maar de inzet verdween kansloos naast het doel. ’t Daarde kreeg ook enkele kansen maar tot een treffen kwam het niet meer voor de pauze.

In de rust werd een ieder nog gewezen op het feit dat het spel niet om naar huis te schrijven was en dat er in de tweede helft toch echt het een en ander moest veranderen. Roy “Shaggy” Meedendorp, Nico “Piele” Braam en  Harrie “Campione” Zimdarse werden vervangen door Han “the Goatfather” Tuenter, Dennis “Demphis” Kruizinga” en Bart “Buurman” Buur.

Seta begon met druk op de Westerleeëse verdediging en dit resulteerde na 5 minuten in de 1-1. Slordigheden resulteerde er in dat de rechtsmidden van Seta vrij kwam te staan en vrij eenvoudig de bal in het doel kon schieten. De tegen goal was een doffe dreun in het gezicht van de oranjehemden. ’t Daarde probeerde wel potten te breken maar het spel bleef matig en de scheidsrechter werkt in alle opzichten tegen. Berend “the Beul” Bulder is met een venijnig afstandschot nog dichtbij maar hij ziet de bal uiteen spatten op de paal. Na bijna een half uur spelen is het dan toch raak, Nico “X-Box” Hillenga krijgt de bal van Richard “Kassa” Nuus mee in de loop en vanaf 16 meter schiet hij de bal beheerst links onder in de hoek, 1-2. Vlak na de 1-2 krijgt broertje Sander “Gepie” Hillenga een opgelegde kans maar zijn inzet gaat langs de verkeerde kant van de lat. ’t Daarde blijft aanzetten en “Demphis” weet enkele malen goed langs zijn man te komen en ziet nog een bal van hem op de paal belanden. Het scoren lijkt het de mannen van Jack “Ome Jack” Meedendorp deze middag niet mee te zitten. Gelukkig staat “X-Box” nog binnen de lijnen. Hij soleert door de verdediging van Seta heen en weet de bal met het nodige gemak langs de keeper te schuiven, 1-3. De 1-3 is een ware opluchting en er wordt weer wat vrijer gespeeld. Seta kruipt terug in zijn schulp en er door heen komen blijkt nog altijd lastig. Af en toe wordt het spel wat grimmiger maar de dienstdoende scheidsrechter ziet enkel de overtredingen van de oranjehemden waardoor er her en der wat irritaties ontstaan. In de 70e ste minuut sluit “X-box” deze middag in stijl af door een hattrick te scoren. “Spanky” stuurt “X-Box” met een bekeken balletje weg die de bal diagonaal langs de keeper kon schieten. Na de zuivere hattrick kreeg “X-box” zijn publiekswissel en kwam Nico “Piele” Braam hem vervangen. De wedstrijd had verder niets bijzonders meer in petto en toen er wat commotie ontstond over een niet gegeven corner besloot de scheidsrechter de wedstrijd ten einde te blazen.

Door de winst van Wagenborger Boys staat ’t Daarde om doelsaldo tweede. Volgende week staat de wedstrijd tegen Bato op het programma. De Winschoters wisten eerder dit seizoen verassend te winnen van Wagenborger Boys, ’t Daarde is gewaarschuwd.