Het was alweer twee weken geleden dat ’t Daarde in de baan moest. Koning winter stak vorige week zijn kop op waardoor de wedstrijd tegen Meedhuizen werd afgelast. We konden echter gebruik maken van de zaal in Muntendam waardoor er toch nog een balletje getrapt kon worden. De vorige keer leek de wedstrijd tegen ZNC in de eerste helft bepaald maar in de tweede helft kwamen ze langs zij en moest de overwinning uit de tenen worden gehaald. Vandaag was niet anders alleen stond het toen bij rust 5-1.

’t Daarde begon direct strijdvaardig en de verdediging van ZNC werd zwaar onder druk gezet. Dit leidde nog niet direct tot kansen maar de bedoelingen waren duidelijk. Enkele afstandschoten en een paar mislukte voorzetten waren het wapenfeit van ’t Daarde in de eerste 10 minuten. Na 10 minuten kwam dan de verdiende voorsprong. Berend “the Beul” Bulder kwam over rechts goed langs zijn man en op de achterlijn hoefde hij alleen de bal nog voor te geven. Het was Bertus “Beki” Bulder die het laatste zetje gaf en de 1-0 binnen kon tikken. Echter later op de avond moest “Beki” toch bekennen dat de bal door een van de ZNC verdedigers in de touwen was gewerkt. Wat nou de oorzaak was is onduidelijk maar het spel werd erg rommelig en ZNC kon wat meer grip krijgen, toch bleef ’t Daarde sterker. Na een half uur moesten we wel toe zien dat ZNC op voorsprong kwam, John ‘the Flying Kicker” Hofsté werd verrast door een polletje waardoor de bal over zijn schoen stuiterde en de spits van ZNC optimaal kon profiteren, 1-1. ’t Daarde leek wat verward en moest moeite doen zich te herpakken, dit lukte gelukkig. Onder aanvoering van Marcel “Spanky” van Spankeren en Nico “X-box” Hillenga werd het voetbal weer opgepakt. 5 minuten na de gelijkmaker probeerde “the Beul” de bal voor te geven maar hij raakte deze niet goed, de bal kwam toch voor de voeten van een Westerleeër, Nico “X-Box” Hillenga, die de bal met een droog schot onder in de hoek knalde, 2-1. Na de 2-1 ging het snel, kort er op stuurde “Spanky” Ronald “der Nette Niederländer” weg die de bal goed langs de keeper schoot, 3-1. Nauwelijks konden de spelers van ZNC op adem komen of er werd weer gescoord. De 4-1 mag wel de mooiste van de middag heten. Rechtsback Marc “Turbo” Hillenga was op verkenningstocht in de voorhoede, toen hij met de bal over de rechterkant op kwam slingerde hij de bal voor de pot maar er was geen medespeler nodig om te scoren omdat hij op bijzonder schone wijze de bal in de kruising slingerde. Of het nu een voorzet was of een “bewussie” laten bij deze in het midden. Vlak voor het fluitsignaal voor de rust wist “der Nette Niederländer” zijn tweede van de middag binnen te tikken. “the Beul” passeerde zijn man op de rechterzijde en kon “der Nette Niederländer” op de wenken bedienen. Met een 5-1 kon er met een goed gevoel gerust worden.

In de rust werden de mutaties door gegeven: Roy “Shaggy” Meedendorp, Nico “X-box” Hillenga Andries “Chuppa a Chupp” en Berend “the Beul” Bulder bleven achter in de kleedkamer en Sander “Gepie” Hillenga, Peter “Dirk Onkruid” Faber, Robert “the flying doctor” de Jager en Nico “Piele” Braam kwamen binnen de lijnen. Er werd nog even de nadruk gelegd om te waken voor gemakzucht, waarop de mannen van “Ome Jack” de kleedlokalen konden verlaten.

De tweede helft had weinig van de eerste helft. De buit leek binnen en zo werd er ook gevoetbald.  ZNC kon met gemak mee voetballen en kreeg nog enkele kansen. De spitsen van ’t Daarde werden niet zo makkelijk gevonden als in de eerste helft. Het spel kon zelfs stroperig genoemd worden. “der Nette Niederlander” zag zijn bal op de lat belanden waardoor de hattrick geen feit werd, een andere grote kans was weggelegd voor Sander “Gepie” Hillenga, in een 1 op 1 situatie schoot hij de bal tegen de keeper waardoor een goal uit bleef. Lopende de tweede helft werd Dennis “Demphis” Kruizinga binnen de lijnen gebracht. Gretig om een goal te maken probeerde hij verwoed op de goal te schieten maar zonder resultaat. De goal die hij deze middag maakte was een ongelukkige blunder van de keeper. Een verdekt schot leek met alle gemak gepakt te kunnen worden maar de keeper dook over de bal heen waardoor “Demphis” deze middag ook zijn doelpuntje mee kon pikken, 6-1. ’t Daarde kwam niet meer tot scoren, ZNC nog wel. Er werd wat knullig verdedigd achterin en de bal kwam op links vrij en met een bekeken schot wist de buitenspeler van ZNC de bal om “the Flying Kicker” heen te krullen en zag zijn inzet in de kruising verdwijnen, 6-2. De score zou hierop blijven steken.  Een zwart randje deze middag was de botsing tussen “Demphis” en de keeper van ZNC. Met een flink bebloed gezicht en een snee in de kin moest de ZNC doelman het veld verlaten, langs deze weg alle sterkte bij het herstel. Ook Sander “Gepie” haalde de eindstreep niet, hij moest ook geblesseerd het veld verlaten. Scheidsrechter Koning zag al dit leed aan en besloot de wedstrijd ten einde te blazen.

Met een mooie overwinning kan er weer vooruit gekeken worden. Volgende week kunnen de mannen van ’t Daarde genieten van een vrije zaterdag en zal er in spanning gekeken worden wat de concurrentie doet.