Op zaterdag 3 december speelden de nummer 3 en 4 van de ranglijst tegen elkaar in Westerlee. Na een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers onder spelers van het Braziliaanse team van Chapecoense, was het aan de pupil van de week Bjorn om de eerste keer te scoren. Dit deed hij feilloos.

Na de eerste 10 minuten kon de conclusie worden getrokken dat Westerlee meer druk had op de tegenstander, maar dat er eigenlijk geen uitgespeelde kansen ontstonden. Westerlee speelde 70% van de tijd op de helft van Stedum, waarbij gezegd mocht worden dat de tegenstander erg gevoelig was voor de diepe pass.

Na het eerste schot op het doel van Stedum in de 26e minuut, kwamen de linies steeds verder uit elkaar te staan. Op de één of andere manier werd er slordig gevoetbald, passes kwamen niet aan. Misschien kwam dit ook wel omdat beide teams elkaar niet veel ontliepen.

Zo gingen beide teams met een 0-0 stand naar de kleedkamer, waarschijnlijk was er bij beide teams een degelijke bespreking nodig om deze wedstrijd te laten kantelen.

In de tweede helft had Westerlee veel meer overwicht, Stedum kwam bijna niet meer van de eigen helft, Westerlee was onrustig aan de bal en kreeg wel af en toe een kans maar deze kon niet afgerond worden.
Ondanks het vele balbezit van Westerlee dat veel meer naar voren speelde en de linies veel meer bij elkaar had staan, counterde Stedum na balverlies van de spelers van Koeperlaand over de linkerkant. Na een prima voorzet scoorde de spits met een kopbal de 0-1. Gekeken naar de tweede helft een rendement van 100%, want de eerste kans was meteen een doelpunt.

Westerlee herpakte zich op een goede manier, het team bleef druk zetten en vooral goed de ruimte zoeken. De balcirculatie was veel sneller en de beide flanken werden steeds meer gezocht. Ook was er centraal steeds iemand aanspeelbaar.

In de 75e minuut kopte Stefan Wubs zijn eerste doelpunt in het eerste van Westerlee in het doel. Vanuit een corner gebruikte hij zijn lengte goed en sprong boven alle spelers uit. 1-1 op een moment dat er nog mogelijkheden waren om voor beide teams nog een beslissing te forceren.

Westerlee maakte hier het meeste gebruik van, in de 77e minuut kwam Maik van Delft vrij voor de keeper te staan, helaas trapte hij de bal recht op de keeper af. Wel bleven de Westerleeërs door gaan met druk zetten, eigenlijk was het Stedum die achter de feiten aan liep en niet meer zelf initiatief nam.

In de 85e minuut speelde Jan Jager, die net in het veld was gekomen, de bal door naar Hans Leenders. Deze zocht de verre hoek, de bal vloog via de paal in het doel. 2-1 voor Westerlee.

In de laatste minuten van de wedstrijd gebeurde er aan beide kanten niet veel meer, waarna de scheidsrechter de wedstrijd affloot waardoor de 3 punten in Westerlee bleven, beide teams wisselden door deze uitslag van plek in de stand van poule 5a.