Op zaterdag 5 november 2016 speelde Westerlee zijn wedstrijd tegen Potetos uit Groningen. Het was de jaarlijkse Super Saturday, omdat alle seniorenteams vandaag thuis moesten spelen.

Het was bewolkt, door de regen van de voorgaande nacht was het veld zwaar en er dreigde opnieuw water uit de lucht te gaan vallen. Er werd vanmiddag door de thuisploeg gestart met een 4-4-2 opstelling, meteen na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter werd geprobeerd druk te zetten op de verdediging van Potetos. Zo kwam in de eerste periode de tegenstander bijna niet van zijn eigen helft, het tempo van de bal was echter te langzaam om nog echt dreigend te zijn. Het middenveld was niet dominant genoeg om dit te realiseren.

Na 10 minuten probeerden de Groningers langzamerhand wat meer van hun eigen doel te gaan staan, waardoor het spel er voor het gevoel anders uit kwam te zien.

Dan ineens was er de doelpoging van Jan Willem Evers die op het dak van het doel terecht kwam. De kans ontstond uit één van de vele corners die er in deze periode genomen werden door de mannen van Koeperlaand. Veel kansen ontstonden hier echter niet door.

In de 15e en 17e minuut kreeg Westerlee wel twee goede kansen, Robbert Wester trapte de bal na een strakke voorzet over en Jan Willem Evers schoot de bal in de korte hoek net naast.

Zo had het team uit Westerlee wel meer druk, werd er soms te slordig gevoetbald waardoor te veel tijd verloren ging. Vanaf de 25e tot de 33e minuut was er dan ineens meer dreiging van de Groningers, Westerlee liet zich wat terugdrukken. De kansen werden niet benut, door spelers die elkaar niet zagen staan of het vizier dat niet op scherp stond.

De eerste helft werd afgesloten met nog twee corners van Westerlee. Vlak erna stuurde de goed leidende scheidsrechter de beide teams naar de kleedkamer.

In de tweede helft begonnen beide teams ongewijzigd aan de voortzetting van de wedstrijd. Weer werd er door de Westerleeërs veel druk gezet. Zo ontstonden tussen de 50e en de 60e minuut veel kansen. Vaak werden de spitsen gezocht die kaatsend de middenvelders in stelling brachten. Robbert Wester schoot de bal over, Berry Smit wist net niet te scoren, Jan Willem Evers maakte het zich te moeilijk tussen de vele verdedigers van Potetos.

De Groningers speelden vanaf dat moment voor 1 punt, vanuit de counter werd geprobeerd gevaarlijk voor het doel van keeper Joeri Jansen te komen. De verdediging deed zijn werk. Vooral Richard van der Vinne werd naar het einde toe steeds meer betrokken in de aanval omdat hij langs de flanken mee kwam naar voren.

Na de 65e minuut schakelde Westerlee om naar een 4-3-3 om een doelpunt te forceren. Eerst was te zien dat dit even lastig ging, op een gegeven moment ontstond er wel meer ruimte. Zo viel toch het eerste doelpunt van de Westerleeërs. Na een slalom door de verdediging schoot Jan Willem Evers de bal in het doel.

Eigenlijk was na deze goal te zien dat er even twijfel was hoe nu de wedstrijd voort te zetten, Potetos verliet de stellingen en ging opportunistischer voetballen. Ze kwamen een korte periode dichter bij het doel van Westerlee dat het soms lastig vond de bal goed uit te spelen. Na 4 minuten draaide dit weer om want door de ruimtes die nu aan de andere kant vielen, kwamen er ook voor Westerlee weer kansen, vooral langs de rechterkant werd de achterlijn gezocht.

Zo werd er in de 87e minuut geschoten op het doel van de Groningers, die de bal maar half weg konden werken. Maik van Delft schoot de bal hard op de paal, die zo voor de voeten van Bas Zijlstra kwam, hij schoot de bal zonder te twijfelen in het doel, waarmee de mannen van Koeperlaand met nog 4 minuten te spelen op een voorsprong van een 2-0 kwamen.

Met deze stand eindigde de wedstrijd, waarna de kantine vol liep met supporters. Later sloten ook de spelers aan om deel te nemen aan de extra activiteiten die deze middag werden georganiseerd.