Met enige weemoed werd de bekerloting ontvangen bij de spelers van t’Daarde, wederom 4e en 5e klassers. Daar waar het een seizoen eerder desastreus verliep kan er nu tevreden terug gekeken worden.

Jack Meedendorp

Op de afsluitende barbecue vorig seizoen hoefde er weinig moeite gedaan te worden om Jack Meedendorp binnen te vissen als nieuwe leider van t’Daarde. De Meedenaar die in het verleden enkele wedstrijden speelde voor de oranjehemden en aansluitend bereidwillig was de vlag ter hande te nemen sprak volmondig ja op de vraag of hij Jurjen Bulder wou opvolgen als leider, in hoeverre dat kan met enkele glazen bier op. De leider lijkt ambitieus en niet bang voor een risico. Hij predikt aanvallend voetbal, positioneert spelers op plekken die hen totaal onbekend zijn en het blijkt al enig effect te hebben!

Heracliden 3 – Westerlee 3

Allereerst staat de wedstrijd tegen de Heracliden op het programma, dit is de wedstrijd waar Ronaldo Lichter en Nicky Boltjes hun debuut mogen maken bij Westerlee. In de rust moeten we al tegen een 2-0 achterstand aan kijken. In de rust worden er opbeurende woorden gesproken en door goals van Peter Zuiderveen en Klaas Haveman staat het al snel 2-2. Ondanks dat de druk toeneemt op de goal van John Hofste en de scheidsrechter ons in alles tegenwerkt weet Marc Hillenga toch de 2-3 binnen te schieten. Lang kunnen we niet genieten van de voorsprong want de Heracliden weten snel de aansluitingstreffer te maken. De scheidsrechter lijkt er alles nog aan te doen om “zijn clubpie” nog te laten winnen maar met een tevreden gelijkspel kunnen we van het veld stappen.

Westerlee 3 – Holwierde 2

In deze Engelse week staat na de dinsdagavond de thuis wedstrijd op donderdagavond tegen Holwierde 2 op het programma. Nico Piele weet na goed controlerend werk de bal met de hak in de touwen te werken en kijken we aan tegen een luxe voorsprong. Het veldspel van Holwierde is beter wat ook resulteert in een 1-2 stand in de rust. De tweede helft weten we nog knap mee te voetballen maar het laatste kwartier geven we teveel weg waardoor Holwierde met een 1-6 overwinning het sportpark verlaat.

NEC Delfzijl 5 – Westerlee 3

Op de zaterdag spelen we de laatste wedstrijd in de beker deze week. In deze wedstrijd maakt Marcel van Spankeren zijn debuut voor Westerlee. Daar waar de thuispelende ploeg makkelijker voetbalt is Westerlee effectiever. Marcel van Spankeren luistert zijn debuut direct op met een goal door de keeper op een fraaie manier te passeren. Toch wordt het vlak na rust gelijk. Robert de Jager weet de 1-2 te maken en wederom wordt het gelijk. Er worden door ons nog enorme kansen gemist waardoor we wel wat ontevreden zijn met het gelijkspel.

Terugkijkend kunnen we toch tevreden zijn met 2 punten tegen teams uit hogere klasses . Ook de mix van jong en oud en het feit dat de nieuwe spelers zonder pardon mee voetballen in ons team!

We zijn klaar voor de competititie!