Op woensdag 24 augustus spelen we de tweede bekerwedstrijd tegen Bato uit Winschoten. Het is heet, de zon schijnt volop en vele spelers lopen te steunen onder de warmte. Iets wat heel begrijpelijk is want zelfs als je niet sport zit je nog te zweten.

Na een korte maar goede warming-up beginnen we om 18.45 uur aan de wedstrijd. Eigenlijk vanaf het begin zetten we goed druk en bepalen we de wedstrijd. Bato komt niet aan opbouwen toe, iets wat onze verdienste is. We zijn alleen net niet doortastend genoeg om echte kansen te creëren.

Na 15 minuten speelt Bato iets feller, zij komen dichter bij ons doel en wij zakken iets te veel in. Aan de spelers te zien begint de warmte al mee te spelen, de drinkpauze is dan ook welkom.

Aan het eind van de eerste helft lopen bij beide teams de combinaties niet meer, wij hebben wel het betere van het spel en alleen vanuit de corners ontstaan wat kansen. Het baltempo is net iets te laag om de verdediging van de tegenstander uit elkaar te spelen.

We beginnen met de zelfde 11 spelers aan de tweede helft. De zon staat inmiddels nog lager en dat werkt niet mee. Tussen de 60e en de 75e minuut wisselen we 3 keer, er zijn spelers met lichte blessures die worden vervangen. Vlak na de laatste wissel wordt er vanuit het middenveld weer gebouwd aan een aanval, hieruit scoort Maik de 1-0.

Aan het einde van de wedstrijd hebben we het lastig om de veldbezetting voor elkaar te houden, toch ontstaan er geen echte kansen voor Bato. De scheidsrechter heeft lol in de partij want na een flink aantal minuten extra tijd fluit hij deze wedstrijd af. We hebben laten zien dat we ook een wedstrijd die misschien niet altijd lekker liep kunnen winnen. Dat is een opsteker waar we verder mee kunnen. Op naar de laatste wedstrijd in de poule en dan is het afwachten hoe de wedstrijd van Heiligerlee tegen Bato verloopt.