Op woensdag 17 augustus spelen we de laatste oefenwedstrijd tegen Drieborg. Een wedstrijd die op het laatste moment nog geregeld kon worden dankzij de medewerking van de secretaris van de bovengenoemde vereniging.

We missen vanavond een flink aantal spelers, toch zijn we in staat om met 13 spelers te beginnen aan de wedstrijd. De zon schijnt en het is nog warm.

Scheidsrechter Martin Koning fluit om 19.15 uur voor het begin van de wedstrijd, de eerste 15 minuten is het spel rommelig. Beide teams zijn onrustig en we hebben moeite elkaar te vinden. Passes komen niet, sommigen lopen te veel met de bal, anderen komen niet aan de bal en de bal springt te vaak van de voet. Het spel speelt zich voornamelijk af op het middenveld en kansen zijn er niet.
Langzamerhand trekken we de wedstrijd naar ons toe, we zijn het meest op de helft van Drieborg te vinden en zij proberen via de counter bij onze keeper te komen. De druk wordt steeds groter met het gevaar dat te veel mensen bij elkaar komen te staan. We lopen zelf de gaten dicht en maken het speelveld te klein. Via de linker kant ontstaan de meeste kansen, Stefan kan als back langs de lijn komen en geeft de ene na de andere voorzet. Zo ontstaan er vele kansen die echter allemaal niet af worden gemaakt.

Tussen de 20e en de 26e minuut is er een groot aantal kansen, die tenslotte af wordt gesloten met een doelpunt van Jan Willem. Een terechte voorsprong, gezien het spelbeeld.

Na de rust gaan we op dezelfde manier door. Het spel wordt iets breder gehouden en de combinaties vanuit het midden lopen beter. De uiteindelijke pass waaruit gescoord kan worden komt echter niet aan. Langzamerhand sluipt de onnauwkeurigheid in het spel, spelers hebben te lang balcontact en zien de ander niet staan.
Drieborg wacht af en steeds vaker wordt de snelste speler ingeschakeld. Dit zorgt uiteindelijk voor de 1-1 in de 87e minuut.

De wedstrijd lijkt dan in een gelijkspel te eindigen, als we weer bij het doel van Drieborg staan en Elwin vanuit de kluts toch nog de 2-1 maakt.

Conclusie mag zijn dat we een groot deel van de wedstrijd hebben gedomineerd, meer aan de bal zijn geweest, geprobeerd hebben via combinatiespel druk te zetten maar nog te weinig scoren. We weten natuurlijk dat we in de opbouwfase zitten, veel gespeeld en getraind hebben en weten zeker dat we met de keus voor deze manier van spelen stappen gaan maken. Op naar de eerste bekerwedstrijd tegen Heiligerlee.