Al weer de derde wedstrijd in de voorbereiding op het seizoen 2016-2017. Ook nu weer 16 spelers mee die allemaal aanwezig zijn geweest tijdens de trainingen op Koeperlaand.

Tijdens de wedstrijdbespreking maakt Guus ook duidelijk dat het de bedoeling is om iedereen te laten voetballen, we moeten het straks ook met elkaar doen, dus ook vandaag krijgt iedereen de kans om wat minuten te maken. Ook al heeft dit gevolgen voor de balans en de rust binnen het elftal en spelen spelers soms op een positie waar ze dat minder vaak doen.

We spelen tegen HS’88 op kunstgras, waardoor er veel meer snelheid zit in de bal na de pass. Dit vergt aanpassing omdat bijna elke bal naar de speler moet worden gespeeld, lange ballen over de grond zijn soms niet te halen. Wat dat betreft lijkt het wel op zaalvoetbal.

Na het begin van de wedstrijd zien we dat het spel wel 25 minuten rommelig blijft van beide kanten, HS speelt feller en meer fysiek, wij proberen het combinatiespel te verbeteren. Het is te zien dat de posities goed bezet zijn, soms zijn we te druk en maken daardoor fouten. Geen van beide teams krijgt echte kansen.

In de 26e minuut scoort HS’88 vanuit een spelhervatting, we laten de tegenstander koppen voor het doel. Eigenlijk springt er niemand echt mee. Hierna wordt de druk van HS alleen maar groter, wij worden onzorgvuldiger en lijden veel balverlies. Toch ontstaan er geen echte kansen meer tot aan de rust.

Na de rust een andere opstelling, we hebben meer controle en veel meer rust aan de bal. De combinaties lopen beter, we hebben meer balbezit en bepalen zelf het spel in plaats van andersom. In de 64e minuut hebben we drie kansen op een rij, waarvan er zeker twee het net hadden moeten vinden. Dit gebeurt echter niet. De kansen komen er nu wel, een goede veldbezetting zorgt hier mede voor.

In de 72e minuut scoort HS’88 vanuit het niets. We laten achterin de man lopen en onze keeper is kansloos. Joeri is weer terug van de vakantie en keept een goede wedstrijd.
Na weer drie wissels wordt het spel weer wat rommeliger, we zien bij sommige spelers ook het resultaat van de voorbereiding. We proberen nog even 4-3-3 te spelen in de laatste minuten, dit heeft niet echt resultaat.

Al met al zien we dat er veel meer balans in het team komt, het is gewoon wennen aan een andere manier van voetballen en dat gaat steeds beter. Er zal nog een schepje bij moeten, posities moeten beter overgenomen worden en spelers moeten zich houden aan de taken die bij een positie horen. We zijn ervan overtuigd dat dit allemaal gaat lukken in de loop van de volgende wedstrijden. Op naar de volgende en laatste oefenwedstrijd op woensdag 17 augustus.