Donderdag 30 juni – Na dagen van voorbereiden ligt vandaag de nieuwe vloer in de kantine, de keuken, de hal en de bestuurskamer. Het is een compleet ander gezicht en we kunnen niet wachten om straks binnen te kunnen kijken. We mogen er alleen nog niet over heen lopen, dus nog even geduld. Kijkend door het raam is het al een prachtig gezicht.

Maandag 27 juni – Op maandag zijn een aantal vrijwilligers nog weer druk bezig geweest om het schilderen af te maken. Verder is er meteen voor gekozen om de bestuurskamer en het magazijn ook van een nieuwe laag verf te voorzien.
De losse tegels zijn weg gehaald. Dinsdag is het bedrijf dat de nieuwe vloer gaat leggen begonnen met egaliseren en een hechtlaag aan te brengen.
We zijn erg benieuwd hoe er het allemaal uit komt te zien.

Op zaterdag 25 juni 2016 begon een groepje vrijwilligers aan de eerste helft van de klus waarbij de kantine, keuken en bestuurskamer uitgeruimd moest worden. Verder werden er 4 dug-outs geplaatst en is het vernieuwde “Derk’s Gat” geverfd waarmee het helemaal bij de kantine hoort.

Er werd in twee groepen gewerkt, bij de één lag de nadruk op buiten en de anderen moesten er voor zorgen dat binnen zover klaar was dat komende dinsdag er door een extern bedrijf kan worden begonnen aan de vloer. Eigenlijk kunnen we stellen dat alle doelen die we van te voren hebben gesteld uitgevoerd zijn.

Mede door de hulp van Dieterman, waarvan Johan Blik eigenlijk de hele dag paraat was om met de kraan alle zware klussen uit voeren, is het gelukt om de 4 oude dug-outs te slopen. Daarnaast hebben alle 4 nieuwe dug-outs een nieuwe vloer gekregen en zijn ze hierop geplaatst. Ook al moeten ze nu nog afgebouwd worden, het was voor alle aanwezigen goed te zien dat dit een hele verandering is.

De hele kantine, keuken en bestuurskamer is leeg gehaald. Alle meubels, kasten, stoelen, tafels, vriezers, enz zijn allemaal verplaatst naar een ander onderkomen. Je komt er dan achter hoeveel spullen er in het gebouw staan.

De dames hebben de nieuwe ruimte die we bij de kantine hebben gekregen een mooi kleurtje gegeven. Het past nu helemaal bij het geheel. Binnenkort zullen de bankjes die in de dug-outs hebben gezeten hier weer geplaatst worden, zodat de jeugd hier prachtig kan zitten.

We zijn de hele dag goed verzorgd door Greetje en Marleen. Tussen de middag genoot iedereen van een heerlijke pan met soep en broodjes.

Over 2 weken zullen we de andere helft van de klus moeten afmaken, want dan moet alles weer terug naar zijn oude plek. Iedereen zal begrijpen dat we dan ook graag weer gebruik willen maken van de inzet van vele vrijwilligers. Immers “vele handen maken …………………………”