Zaterdag 21 mei 2016, op het programma staat de eerste wedstrijd uit de tweeluik tussen Westerlee 1 en Eastermar 1 voor de nacompetitie promotie/degradatie. De wedstrijd staat om 14:30 gepland aan de Koeperlaand in Westerlee. Maar, niet minder belangrijk, in de ochtend staan er nog enkele jeugdwedstrijden gepland waar zelfs ook nog kampioenschappen kunnen worden behaald.

Thuis is er 1 wedstrijd die ochtend, om 9:00 tussen Westerlee F2 en Alteveer F1G. Hiervoor werden al op tijd de velden klaargemaakt, de lijnen er op en de doelen geplaatst. Terwijl dit gebeurde werd er tot grote verbazing en hilariteit een fiets waargenomen achter de reclameborden bij het 1e veld. Bij het naderbij komen bleek er een persoon opgerold in de slaapzak te liggen slapen.

Niet bevestigde bronnen geven aan dat het hier een lid van de harde kern van Eastermar betreft die bang was dat er geen plaats meer vrij zou zijn langs het veld. Rond half 10 werd de supporter wakker met waarschijnlijk het idee dat de wedstrijd was afgelopen en niet goed voor Eastermar, want hij stapte teleurgesteld op de fiets voor de terugweg.