Op zaterdag 30 april spelen we de altijd lastige wedstrijd tegen Middelstum. Na vele dagen regen en kou komen de spelers het veld op met een zonnetje en redelijk wat wind.

Na de start van de wedstrijd is meteen zichtbaar dat we met een iets andere opstelling spelen, Hendrik staat extra op het middenveld en onze spits staat alleen met een 4-tal middenvelders achter hem.

De wedstrijd verloopt van 2 kanten onrustig, vooral in het begin is het gehalte hotse klots hoog, waarbij meteen gezegd moet worden dat dit voor beiden geldt. Wij hebben moeite met de verdeling van de taken, spelers lopen uit positie en daardoor is er veel onrust op het veld. Iets wat trouwens de hele eerste helft niet meer verandert. In balbezit speelt Middelstum met 5 spelers op het middenveld waardoor er vaak een gevoel van dreiging is. Toch scoren beide teams tot 2 minuten voor het einde niet. Middelstum komt vaker voor het doel van Westerlee, de keeper verricht een aantal keren geweldig werk.
5 minuten voor het einde zakken we steeds wat verder terug, centraal hebben we geen overwicht meer en dan valt 2 minuten voor het einde het doelpunt voor Middelstum. Een verdediger komt inlopen op de bal die uit het 16 metergebied kaatst en er is niemand van ons die hier iets tegenover stelt. Een strak schot vliegt in het net, 1-0.

Na de pauze start Westerlee in een ander systeem, er is meteen meer dreiging en we komen vaker bij het doel van de tegenstander. Uit de kluts wordt de gelijkmaker gemaakt, de 1-1 valt en er is voor velen niet meteen duidelijk wie de bal in het doel heeft geschoten. Na een tijdje was duidelijk dat de bal door een speler van Middelstum in eigen doel was gewerkt.
Na 10 minuten is voor alle supporters duidelijk dat er meer voetbal is te zien, Middelstum krijgt in de tweede helft nog een aantal kansen die niet worden benut. De periode er na speelt Westerlee beter, er is meer rust en via combinaties langs de zijkant ontstaan er een groot aantal kansen. We staan alleen net even te ver van de bal om de beslissende actie of het bepalende schot te maken. Feit blijft dat Middelstum geen overwicht meer heeft en ook gaat kiezen voor de lange bal achter de verdediging van Westerlee. Na een periode van een groot aantal corners voor Westerlee, waarbij er wel steeds dreiging is volgt er een periode waarbij er weer evenwicht is.

Dan valt 3 minuten voor het einde, terwijl alle supporters al het gevoel hadden dat beide teams met een punt de kleedkamer in zullen gaan, toch nog de 2-1. Er komt een speler helemaal vrij te staan voor het midden van ons doel, een levensgrote kans die ook wordt benut.

De teleurstelling is groot, er is gevochten en bepaalde periodes kwamen we aan beter voetbal toe. Als we dit meenemen naar de komende twee wedstrijden moet dit resulteren in een betere uitslag.