Westerlee 2 speelt op zaterdag 2 mei 2015 in Groningen tegen Helpman een wedstrijd die om 16.00 uur zou beginnen. Zou, omdat het nog 20 minuten duurde voor er echt begonnen kon worden aan een belangrijke wedstrijd tegen de Groningse ploeg.

Zoals veel wedstrijden in de stad, wordt er op kunstgras gevoetbald, iets waar we altijd aan moeten wennen. Dit was deze keer echter niet het geval want de Westerleërs beginnen sterk aan de wedstrijd. De ploeg staat goed en er wordt met geduld gevoetbald. De tegenstander komt eigenlijk niet tot kansen en wij blijven met goed positiespel de eerste helft domineren. Na 10 minuten wordt door de naar de achterlijn doorgelopen rechtsback een voorzet gegeven die door Ronald M werd ingeschoven. Daarna zijn er wat kansen, Nico (Piele) scoort uiteindelijk vanuit een corner de 0-2.

Robbert maakt het feestje compleet door met een afstandsschot via de lat te scoren, hij is het ook die de 0-4 maakt. Zo gaan we de kleedkamer in, waar logischerwijs word afgesproken om op de zelfde manier door te gaan.

In de tweede helft lukt het in het begin ook de baas te blijven op het veld, langzamerhand krijgt Helpman de kans om meer druk te zetten. Dit lag eigenlijk meer aan ons zelf dan aan de tegenstander, er wordt slordiger gespeeld en zo scoort Helpman nog twee keer. De wedstrijd eindigt met 2-4 en de drie punten gaan mee naar Westerlee.  Achteraf blijkt dat de punten extra waarde hebben omdat een directe concurrent gelijk heeft gespeeld.