Op zaterdag 6 oktober speelden Westerlee en de Heracliden een wedstrijd op sportpark Koeperlaand in Westerlee. De zon scheen, het was eigenlijk best warm.

Het team van uit Uithuizermeeden begon dan ook met de bedoeling om meteen heel hoog druk te zetten. Er werd veel bewogen door de voorhoede maar Westerlee bleef rustig en wachtte rustig af wat er zou gebeuren. De thuisploeg had het even moeilijk om de posities goed te verdelen maar al snel kwam er een evenwicht waarbij geen van beide teams echte kansen kreeg.

In de 10e minuut werd Jan Willem Evers weg gestuurd met een prima steekbal, waarna hij in het strafschopgebied het doel zocht. De bal ging echter via de paal het veld weer in. In tweede instantie werd het schot van Berry Smit geblokt, Westerlee had even zijn visitekaartje afgegeven.

In de 17e minuut was het Hans Leenders die met een omhaal de keeper de hoek instuurde. Deze wist de bal naast het doel te werken. Daar waar de Heracliden heel diep stonden, was het Westerlee die tot nu toe de echte kansen had gehad. De uitploeg bewoog veel, maar mistte het rendement om dit om te zetten in een doelkans. Op zich een leuke wedstrijd om te zien met voetbal die heen een weer ging over het veld.

In de 32e minuut is het Robbert Wester die na een fout in de verdediging van de Heracliden de 1-0 maakte. Hij schoot de bal in de linkerhoek, de keeper was kansloos.
De frustraties bij de uitploeg namen met de minuut toe. Langzamerhand was er bij elke beslissing van de scheidsrechter of grensrechter een discussie of commentaar. Dit maakte het spel niet beter. Het was onrustig in het veld en de passes kwamen eigenlijk niet meer aan. Het spel werd fysiek maar ook onnauwkeurig.

In de 37e minuut was het Jan Willem Evers die de achterlijn zocht en de bal richting de tweede paal probeerde te spelen. Hij bereikte Berry Smit niet die daar goed vrij stond. De verdediger tikte de bal bijna in eigen doel, deze vloog net over het doel.
In de 42e minuut volgde er een counter van de Heracliden die goed werd afgemaakt, 1-1 vlak voor de rust. De eerste helft zou echter nog 12 minuten duren door veel tumult over 2 overtredingen, waarvan de laatste ook in een kracht- en vechtsportcentrum in Uithuizermeeden gebeurd had kunnen zijn. De scheidsrechter zag dit niet omdat hij nog met een incident daarvoor bezig was. Verder maakten de mannen uit Uithuizermeeden tussen alle discussie door ook nog de 1-2.

Conclusie van de eerste helft mag zijn dat deze zeer onrustig verliep, Westerlee 4 echte kansen kreeg de Heracliden de twee echte kansen allebei verwerkte tot een goal.

De tweede helft begon rustiger, het spel bleef slordig van beide teams en veel ballen kwamen niet aan. In de 54e minuut volgde een diepe bal van de Heracliden die niet goed werd verwerkt door een verdediger van Westerlee. Zonder te twijfelen volgde een strak schot in de verre hoek. 1-3 voor de gasten.
Nog geen minuut later volgde een steekbal aan de andere kant, de aanname verliep lastig en zo werd er niets met deze kans gedaan.

Vanaf dat moment waren het de Heracliden die veel druk zetten op spelers van Westerlee wanneer deze van hun eigen helft kwamen. De thuisploeg probeerde nog wel kansen te creëren maar dat verliep steeds lastiger. De tijd liep door voor de ploeg die voor stond, zij konden afwachten en zo werd er steeds vaker de lange bal gezocht omdat Westerlee wel wat opportunistischer moest gaan spelen. De mannen van Koeperlaand speelden steeds meer op de helft van de tegenstander maar het lukte steeds net niet om dit om te zetten in kansen. Het “net niet” gehalte was hiervoor te hoog.

In de 83e minuut volgde weer een counter van de Heracliden, de bal werd na een strakke voorzet ingekopt. Keeper John Hofsté was kansloos, 1-4 en de wedstrijd was gespeeld. Dat er dan nog een doelpunt volgde voor de gasten was voor de thuisploeg niet meer van belang.