Op zaterdag 14 april 2018 vertrok Westerlee naar Garmerwolde om de 20e wedstrijd van deze competitie te spelen tegen GEO. Het was bewolkt en wat frisser als de laatste dagen, wel geweldig voetbal weer.

De mannen van Koeperlaand speelden met een aangepaste opstelling omdat twee spelers in Frankrijk waren om aanwezig te zijn bij de trouwdag van een oud-speler van de v.v.Westerlee. De opstelling zag er aanvallend uit, iets wat GEO ook van plan was. Na 3 minuten was te zien dat beide teams vroeg druk wilden zetten en meteen iets wilden forceren.

Na 15 minuten golfde het spel nog steeds heen en weer, Beide teams maakten gebruik van de flanken, waarbij de rechtervleugel spelers het meest aan bod kwamen. Het was rommelig, wel kan gezegd worden dat keeper Joeri Jansen heel alert was en de stand op 0-0 hield door overtuigend in te grijpen bij kansen van GEO.
Er waren nog geen echte lijnen te zien, plannen die van te voren gemaakt waren. Het centrale midden werd vaak over geslagen, de linies kwamen steeds verder uit elkaar te staan, waardoor er veel ruimte was op het veld.

In de 28e minuut kwam de keeper van GEO vervelend met zijn hoofd op de grond, het spel lag even stil, maar gelukkig kon hij de wedstrijd vervolgen. De laatste 15 minuten werd het voetbal er niet beter op, beide teams waren ongelukkig aan de bal, passes kwamen niet meer aan en de bal vloog meer door de lucht dan dat hij het gras raakte. Uit het niets was er in de 41e minuut een enorme kans voor Jan Willem Evers, hij raakte de bal totaal verkeerd waardoor het niet moeilijk was voor de keeper van GEO om hier iets mee te doen. Binnen een minuut had de stand weer 0-1 kunnen zijn maar wederom werd er niet goed met de kansen om gegaan. Zo gingen beide teams met een 0-0 stand naar de thee, waar voor de trainers genoeg te bespreken was.

In de tweede helft hadden de mannen van Koeperlaand dit het beste begrepen. Het team startte vanaf het begin veel feller en zette het team uit Garmerwolde onder druk. De spelers van GEO werden steeds verder naar achteren gedrukt, bijna elke tweede bal is voor Westerlee en op een gegeven moment leek het op een handbal verdediging. De bal werd rondom het strafschopgebied gespeeld en Westerlee dreigde continu. Zo kreeg Stefan Wubs een enorme kans de bal in de 48e minuut de 5 meter in het doel te schieten.

Dan was het in de 55e minuut toch raak. Hans Leenders kreeg de bal en ging via rechts richting het doel. Hij schoot de bal hard voor en deze schoot via een speler van GEO in het eigen doel. 0-1 voor de Westerleeërs. Een op dat moment wel verdiende stand.

Westerlee had op dat moment door kunnen drukken, GEO had het erg moeilijk. Het team had vanuit de counter nog wel kunnen scoren, Westerlee schakelde te traag om, maar hier werd geen gebruik van gemaakt.
Er volgde nu een fase waarin het spel weer heel rommelig werd, bij Westerlee ging de bal veel langs de linkerkant, maar er volgde steeds geen voorzet. GEO gebruikte veel de lange bal, speelde in deze fase dreigender. Zo ontstond er een enorme kans, de keeper van Westerlee miste de bal maar de spits van GEO schoot de bal hoog over. Iets wat trouwens de hele wedstrijd een beetje het probleem van het team uit Garmerwolde was. Het vizier stond niet helemaal op scherp.

De laatste 20 minuten is het GEO die vol voor de aanval ging, Westerlee gokte nu op de counter en de lange bal. Echte combinatievoetbal was niet meer te zien. De ruimtes werden steeds groter, er moest veel gelopen worden. Alle doelpogingen van GEO strandden echter, de ballen gingen naast of over het doel. Zoals het dan zo vaak gaat, als de bal er aan de ene kant niet in wil, raakt hij aan de andere kant het doelnet.

In de 86e minuut werd Jan Willem Evers over de grond ingespeeld door Berry Smit, hij draaide kort om zijn verdediger en schoot de bal in de verre hoek. Met een 0-2 stand was het natuurlijk rustiger voetballen. GEO probeerde nog van alles, had veel meer initiatief maar kwam niet meer tot scoren. De tijd was voor het team de grootste vijand, hoewel de scheidsrechter nog redelijk wat minuten door liet spelen, was de eindstand op het scorebord 0-2 voor Westerlee.