Op zaterdag 17 januari 2018 werd er weer begonnen aan de competitie. Na de winterstop waarin genoeg regen was gevallen, lag het veld op Koeperlaand er eigenlijk prima bij.

Bij het eerste fluitsignaal in de wedstrijd was het fris te noemen maar wel goed voetbalweer. Westerlee probeerde vanaf het begin druk te zetten maar had zeker 4 minuten nodig om dit uit te drukken in een kans. Wel was te zien dat de verdediging van GEO het lastig had als er kort werd gespeeld en de keeper had het even lastig als hij de bal terug gespeeld kreeg. Aan de andere kant was het voor Westerlee lastig de bal goed rond te spelen, de middenvelders van de tegenstander uit Garmerwolde stonden kort op de tegenspeler en het was nodig veel te bewegen om de bal aan te kunnen nemen.

Na 20 minuten werd het spel erg slordig, de passes kwamen bij beide teams niet aan, het veld werkte niet echt mee en vaak werd de lange bal gebruikt om een opening te zoeken.
Dan valt uit het niets in de 25e minuut een goal voor GEO. Een groot deel van de verdediging van Westerlee wist de bal niet goed te raken en zo wist GEO te scoren.

Het duurde nu tot de 38e minuut tot Westerlee weer meer druk ging zetten, tot dan toe waren er weinig of geen kansen. GEO kwam zelden meer over de middenlijn, Westerlee was ongelukkig en de balaanname en de afwerking.

De tweede helft begon met een periode waarin Westerlee rondom het 16-metergebied probeerde kansen te creëren. Het voelde dreigend aan, er ontstonden een aantal corners en schietkansen waaruit niet werd gescoord. Zo ineens nam GEO het overwicht weer over, kansen waren er echter niet aan beide kanten.
De rest van de tweede helft was teleurstellend te noemen, voor beide teams trouwens. Geen van beiden kwamen aan opbouw toe, GEO gokte op de counter, Westerlee probeerde opbouwend nog iets maar dit leidde zelden tot een kans.

De laatste periode van de wedstrijd was Westerlee te vinden op de helft van GEO, het team probeerde de voorsprong te behouden. Eindelijk werden de flanken wat meer gebruikt, waaruit nog één echte kans ontstond waaruit wel gescoord had kunnen worden. Het bleek voor GEO gemakkelijker om de voorsprong vast te houden, dan voor Westerlee om te scoren.

De wedstrijd eindigde met een 0-1 stand, was niet goed te noemen. Laten we maar zeggen dat het net als vorig seizoen het gebrek aan ritme geweest zal zijn en hopen dat het voor het komende weekend beter zal gaan.