Op woensdag 23 augustus speelde Westerlee 1 een oefenwedstrijd tegen ASVB. Iets wat we al jaren doen aan het begin van het seizoen.

Om 19.30 uur floot de goed leidende scheidsrechter voor het eerst in de wedstrijd. Ook nu werd er eerst gekozen voor een systeem waarbij de nadruk moest liggen bij controle, een goede veldbezetting en het klein houden van het speelveld. Met 5 spelers op het middenveld, van waaruit steeds lopende mensen de vrije ruimte moeten kiezen.

Feit is dat de eerste helft ASVB de controle had over de wedstrijd, iets wat trouwens niet uitmondde in veel kansen. Doelman Berend Bulder hield zijn doel schoon. Westerlee had veel moeite om bij balbezit tot een goede opbouw te komen. Wat trouwens ook iets zegt over de kwaliteiten van het team uit Blijham, zij zaten er kort op en hadden snel weer balbezit.

In de tweede helft zetten de spelers van ASVB in de beginfase meer druk, zij werden gevaarlijker en het was nu even alle hens aan dek. Na 60 minuten kwam Westerlee er beter uit en langzamerhand ontstonden de eerste kansen. Er werd hierna ook nog iets verandert in het systeem waarmee meer ruimte kwam op het veld.

Al met al een prima oefenwedstrijd met een eindstand van 2-1.