Na een enorme bui, waarin het water met emmers vol tegelijk uit de lucht leek te vallen, begon de laatste wedstrijd van de reguliere competitie voor Westerlee en Oosterparkers precies om 14.30 uur. Vanmiddag ging het echt ergens over, want het team uit Groningen kon kampioen worden en Westerlee ging voor de laatste kans om mee te doen in de nacompetitie.

Beide teams probeerden door veel druk te zetten meteen de overhand te krijgen, de strijd op het middenveld was begonnen. Het waren de Oosterparkers die in de 4e minuut een vrije trap kregen op een gevaarlijke plek voor het doel van de mannen van Koeperlaand. De muur stond goed en de bal werd weg gewerkt. Een minuut hierna dezelfde situatie, alleen dan bij het andere doel. Ook hier bereikte de bal het doel niet.

De spelers stonden kort op elkaar en het spel golfde daardoor heen en weer over het veld. De Groningers probeerden gebruik te maken van hun snelste speler, die veel dreigende acties had. Westerlee zorgde steeds voor een goede rugdekking, zodat hieruit niet werd gescoord. Toch had Oosterparkers hieruit een paar grote kansen.

Bij Westerlee lag de nadruk meer op het breed houden van het veld, beide flanken werden steeds ingeschakeld. Via een gedegen opbouw werden de spitsen in positie gebracht. Dat beide teams in 24e en de 25e minuut allebei een enorme kans hadden om te scoren zegt iets over deze wedstrijd. Hoewel er nog steeds een 0-0 op het scorebord stond hadden beide teams al een doelpunt kunnen maken.
In de laatste fase van de eerste helft probeerde het team uit Westerlee te vaak door de lucht de spitsen te bereiken, iets waar nou juist de kracht van de verdediging van de Oosterparkers lag.
Daar waar iedereen het gevoel had dat er in de eerste helft geen doelpunt meer zou vallen, speelde Jan Willem Evers zich na een corner goed vrij tussen de verdedigers. Kort draaiend schoot hij de bal in de korte hoek. Een belangrijke 1-0 vlak voor de rust.

In de tweede helft was te zien dat de keeper was vervangen bij de Groningers. De eerste 5 minuten verliepen onrustig, in de 50e minuut was het eerste wapenfeit te zien. Één van de spelers van het team uit Groningen lokte handig een vrije trap uit, deze werd echter voor langs geschoten.
In de 57e minuut werd Hans Leenders in de diepte aangespeeld, hij omspeelde zijn tegenspeler goed en met een strak schot maakte hij de 2-0 voor Westerlee. Wat nu volgde was een periode waarin beide teams even niet wisten hoe om te gaan met deze nieuwe situatie. Bij Westerlee viel de druk kort wat weg, maar vrij snel probeerden zij weer voetballende oplossingen te bedenken. De Oosterparkers gingen nog nadrukkelijker voor de lange bal. De snelle spelers voorin werden gezocht.

In de 70e minuut werd door Westerlee weer gebruik gemaakt van de flanken, via een aantal spelers komt de bal bij Patrick Smit terecht die met een geplaatst schot de bal via de paal in het doel schoot. 3-0 voor Westerlee. Of de Westerleeërs nog bezig waren met het laatste doelpunt was niet bekend, feit was wel dat kort hierna een speler van de Oosterparkers door de verdediging liep en gemakkelijk de 3-1 scoorde.
Wat nu volgde was een hectische wedstrijd, er was veel onrust en bij beide teams kwam af en toe de bal niet meer bij de juiste speler. Toen in de 86e minuut er weer een counter van de Oosterparkers volgde en de 3-2 werd gemaakt, liep de spanning in en naast het veld goed op. De belangen waren groot voor beide teams. Het middenveld werd op een gegeven moment vaak overgeslagen, Westerlee kreeg vlot achter elkaar een aantal goede kansen maar pas in 88e minuut werd dit goed uitgespeeld. Maik van Delft passte de bal naar Jan Willem Evers die daar wel raad mee wist. 4-2 voor Westerlee en meteen de beslissing in deze wedstrijd.

Beide teams kunnen nu in de nacompetitie proberen om de overgang te maken naar de 4e klasse.