Het kampioenschap lijkt na vorige week ver weg, toch hadden de mannen van ’t Daarde zich voor genomen weer eens te gaan winnen. Eindelijk weer eens thuis waarbij we ook weer eens mochten genieten van een onpartijdige scheidsrechter. Het was dan wel niet de beste wedstrijd van ’t Daarde dit seizoen maar WVV bood vrijwel geen weerstand waardoor er met gemak gewonnen werd, 3-1.

Na een korte speech van “Ome Sjaak” begon de wedstrijd iets later dan half 3 aangezien dat Bart “Buurman” Buur en Nico “Piele” Braam door hun goede prestaties ook een plekje bij ’t Twoide hadden verworven. Na een degelijk begin signaal begon ’t Daarde aan de wedstrijd. Er werden al snel wat kleine kansen gecreëerd. WVV kon er weinig tegenover zetten. Enkele jonge spelers aan de zijde van de Winschoters hadden een goede wedstrijd mentaliteit maar het over spelen was hen niet geleerd in de jeugd waardoor onze verdedigers het niet moeilijk kregen. Sander “Gepie” Hillenga was de eerste die een behoorlijk kans creeerde maar zijn schot ging rakelings over de kruising. Broer Nico “X-box” Hillenga was echter enkele minuten later wel trefzeker. Een goede corner van Marcel “Spanky” van Spankeren belandde op het hoofd van “X-box” die de bal hard in de touwen kopte. ’t Daarde bleef maar door drukken en wederom kreeg “Gepie” een opgelegde kans, “Spanky” schoot de bal bij een vrije trap venijnig in maar in de rebound kreeg “Gepie” de bal niet lekker op de voet waardoor de bal over ging. Toen “Gepie” nogmaals een kans miste en de regen met bakken uit de hemel kwam vond scheidsrechter Koning het tijd om af te fluiten voor de eerste helft.

In de rust werd er gewaarschuwd voor gemakzucht maar het vertrouwen om deze wedstrijd over de streep te trekken was aanwezig. “Spanky” bleef achter in de kleedkamer met een hakblessure.

De tweede helft begon op zich aardig toch was het WVV dat gelijk wist te maken. Uit een vrije trap werd John “the Flying Kicker” Hofste verrast en zat totaal naast de bal, 1-1. ’t Daarde pakte de draad weer op maar de regen zorgde voor een zwaar veld en doordrenkte voetbalshirts. Daar waar “the Flying Kicker” blunderde bij de 1-1 ging de doelman van de Winschoters ook behoorlijk de fout in bij de vrije trap van Peter “Dirk Onkruid” Faber. Een snoeihard schot schoot door de handen van de keeper waardoor “Dirk Onkruid” de 2-1 aan tekende. Kort daarop was het dezelfde “Dirk Onkruid” die de bal aangespeeld kreeg op het middenveld en het overzicht bewaarde en Dennis “ Demphis” Kruizinga bediende, die de bal hard maar beheerst in de touwen kon werken, 3-1. Na de 3-1 werd “Demphis” naar de zijkant gehaald en Han “the Goatfather” Tuenter mocht nog even binnen de lijnen komen. Veel kwam er niet meer van de grond en na 90 minuten en een nat pak werd de wedstrijd beëindigd. De mannen van ’t Daarde konden zich op gaan maken voor Super Saturday waar nog even werd gedronken op de welverdiende overwinning.

Volgende week wacht de wedstrijd tegen VVS 4 die op dit moment derde in de competitie staat, ’t Daarde kan door winst op VVS 4 plek 2 verstevigen.