Op zaterdag 25 februari 2017 speelden Westerlee en Holwierde hun inhaalwedstrijd op Koeperlaand. Voor beide een belangrijke wedstrijd, Westerlee had de punten nodig voor de aansluiting met de bovenste teams in de poule. Holwierde kon de tweede periode winnen bij winst tegen Westerlee. Kortom, een wedstrijd van twee teams die met een verschil van 1 punt bij elkaar stonden in de rangschikking van de stand.

De eerste 15 minuten van de wedstrijd zakte Holwierde terug voor het eigen 16 meter gebied, Westerlee probeerde vanuit de verdediging het spel op te bouwen. Het combinatiespel van de mannen van Koeperlaand liep steeds beter, er werden geen echte kansen gecreëerd maar het overwicht lag bij Westerlee. Holwierde probeerde de snelle linkerspits in stelling te brengen om zo via de counter tot scoren te komen. Westerlee verloor in de 16e minuut de bal op het middenveld en met twee passes werd Jurely Torbed vrij voor het doel gezet waar hij onberispelijk scoorde. 0-1 voor Holwierde.
Westerlee bleef echter doorgaan met de opbouw via de flanken, twee minuten na het doelpunt van Holwierde was er de kans om gelijk te maken, echter de aansluiting vanuit het midden was niet snel genoeg. In de 23e minuut was er voor Westerlee nog een grotere kans, de bal werd terug gekopt op de vijf meterlijn maar net naast getrapt.

Toch werd in de 25e minuut het druk zetten beloond. Jan Jager kopte de bal over de keeper in het doel na een corner van links. 1-1, een stand die op dat moment terecht was. Tot op dat moment een wedstrijd die voor de toeschouwers leuk was om naar te kijken.

De balcirculatie van Westerlee ging steeds beter lopen, er is steeds dreiging maar de eindpass komt niet echt. Langs beide flanken kwamen spelers met voorzetten die net niet goed aan komen. Na een corner in de 41e minuut ontstond er geen echte kans meer en zo gingen de beide teams met een 1-1 stand naar de kleedkamer.

Na de rust was Holwierde een stuk feller, er werd alles gedaan om de opbouw van Westerlee te ontregelen. De ploeg uit Holwierde speelde steeds meer op de counter, wat trouwens wel voor veel dreiging zorgde. De verdediging van Westerlee bleef echter alert en wist de kans om te scoren te voorkomen. Het aantal overtredingen nam toe, langzamerhand nam het mooie voetbal af en werd er steeds meer gevochten om de bal. Er was eigenlijk meer evenwicht op het veld.

Naar het einde toe was te zien dat de snelheid uit het spel ging, het zware veld eiste z’n tol. Wel bleef er voor beide teams de kans om weg te gaan met de winst.

Voor de supporters van beide teams nam de spanning alleen maar toe, ook in de dug-outs was dit te merken. Je zag dat de coaching toe nam, wat trouwens niet resulteerde in beter voetbal.

Kortom een wedstrijd met een eindstand van 1-1, iets wat achteraf gezien wel terecht was. Beide teams konden niet het verschil maken in de tweede helft. Blijkbaar twee teams die qua mogelijkheden ook niet meer verdienden want ook de heenwedstrijd was geëindigd met dezelfde stand.