Op zaterdag 22 oktober speelden GVAV Rapiditas en Westerlee een inhaalwedstrijd uit de 1e ronde van de competitie. Na een warming-up op het ene veld, moesten beide teams verplaatsen naar veld 7, waar de wedstrijd werd gespeeld. Beide velden waren van kunstgras, de ene bijna zwart van de rubber, de tweede een duidelijk nieuwer veld.

In de eerste 10 minuten had GVAV het overwicht, ze speelden feller en eigenlijk had de spits in de 3e minuut al de 1-0 kunnen maken, hij schoot echter net naast. Westerlee had duidelijk meer moeite om het spel te maken en pas in de 16e minuut schoten zij voor het eerst op het doel. De bal werd slecht verdedigd door de Groninger verdediging en viel voor de voeten van Bas Zijlstra. Hij zag dat de keeper te ver voor zijn doel stond, maar schoot vanaf ongeveer 25 meter de bal naast.

Snel daarna kantelde het spel en Westerlee kreeg de ene na de andere corner. De linies stonden nu dichter bij elkaar en daardoor was er veel meer overwicht voor de mannen van Koeperlaand. GVAV Rapiditas kwam bijna niet meer van de eigen helft, de buitenspelers van Westerlee deden goed mee in het spel. Robbert Wester kreeg een grote kans, maar hij schoot naast. De keeper van de Groningers pakte veel ballen, tot aan de 30e minuut. Jan Willem Evers kwam in de positie om de bal in één keer op het doel te schieten, de bal schoot onder de keeper door en werd door Bas Zijlstra in het doel geschoten. Een op dat moment terechte 0-1.

In de 36e minuut kreeg Robbert Wester weer een kans, die net naast gekruld werd, bij GVAV kreeg een speler een gele kaart omdat hij voor de tweede keer vlak achter elkaar een overtreding nodig had om een speler van Westerlee te stoppen. Dit zei veel over de druk op de Groningse verdediging.

Vlak voor de rust werd Jan Willem Evers weg gestuurd, het 16-meter gebied in, waar hij de keeper op zocht en de bal prachtig in de verre bovenhoek krulde. Een doelpunt waar zelfs de supporters van GVAV een applaus voor over hadden. 2-0, met de linies van Westerlee dicht op elkaar, de looplijnen kort en GVAV Rapiditas die eigenlijk het meest op eigen helft stond te voetballen. De opbouw van de Groningers werd in de achterhoede al verstoord, centraal op het midden stond de tegenstander al klaar om de passes door het midden op te vangen.

Na de rust begonnen de Groningers met nieuwe spelers, iets wat trouwens de hele tweede helft goed uit pakte. GVAV Rapiditas stond iets meer naar voren en de Westerleeërs pasten zich aan aan de tegenstander. In de 53e minuut kreeg Robbert Wester een goede kopkans, in tweede instantie miste Jan Willem Evers het doel. Meteen erna kregen de Groningers een geweldige kans, de spits koos er echter voor om de bal af te spelen naar een medespeler die voor hem uit liep. De scheidsrechter liep op één lijn en had assistent-scheidsrechter Willem van der Vinne niet eens nodig om te fluiten voor buitenspel.

Het team van GVAV zette nog meer druk, de linies van Westerlee liepen steeds verder uit elkaar en zo werd het veld heel groot. In de 64e minuut scoorde het team de 1-2, iets wat al een tijdje in de lucht hing. Westerlee wist zich op dat moment nog wel op te richten, er werd weer wat hoer druk gezet en een paar minuten later gaf Maik van Delft vanaf de achterlijn nog een strakke voorzet, die echter net achter de man terecht kwam.

Vanaf de 70e minuut kregen de Groningers een aantal vrije trappen, de dreiging was duidelijk te voelen en de spelopbouw van Westerlee was voor het grootste gedeelte weg. Hieruit werd de 2-2 gemaakt. Een achterhoedespeler liep helemaal door het midden richting 16-meter gebied en niemand van Westerlee stapte uit. Vanaf dat moment had GVAV voor het oog meer overtuiging, terwijl het spel nog wel heen en weer ging en beide teams nog wel kansen kregen. Twee spelers van GVAV Rapiditas konden alleen voor de keeper van Westerlee komen, hij redde alle beide keren goed. In de 92e minuut kwam de bal in de verdediging van Westerlee na een misverstand via de kluts nog weer bij de tegenstander terecht die vrij voor het doel kwam en de 3-2 maakte.

De laatste 3 minuten kreeg het team uit Westerlee nog allerlei kansen, de laatste minuut lag de bal zelfs op de doellijn maar hij rolde net niet door. GVAV Rapiditas pakte de 3 punten in deze belangrijke wedstrijd en staat nu gelijk met het team uit Westerlee, dat door een veel beter doelsaldo nog steeds vierde staat in de poule.

Duidelijk een wedstrijd met twee heel verschillende helften. Daar waar Westerlee een groot deel van de eerste helft duidelijk het overwicht had, nam GVAV Rapiditas het grootste gedeelte van de tweede helft de touwtjes in handen. Gezien dit gegeven was een gelijkspel meer verdiend geweest, maar dat werkt nou eenmaal niet altijd zo.