Op zaterdag 10 september speelt Westerlee zijn eerste competitiewedstrijd tegen TEO uit Ten Post. Door vervelende omstandigheden werd de eerste wedstrijd afgelast.

De afspraak was om vanuit de positie de taken uit te voeren en er als team te staan. Eigenlijk is dit vanaf het begin te zien. TEO komt bijna niet vanaf de eigen helft en binnen 3 minuten soort Jan Willem de 1-0 met een schot vanaf de 16-meterlijn in de korte hoek. Binnen 2 minuten kopt Jan de bal op de lat en de paal en we houden druk op de tegenstander. Alle spelers staan goed en vooral vanuit de zijkanten ontstaan kansen. De backs doen actief mee.

Dan gaat het snel, in de 7e en de 10e minuut scoren Bas en Jan de volgende doelpunten. We hebben veel dreiging vanuit de corner.
Langzamerhand speelt TEO iets verder van het eigen doel en hoewel we meer controle hebben over het spel creëren we minder kansen. TEO moet het hebben van een counter, terwijl Westerlee probeert alles voetballend op te lossen. De combinaties worden gezocht en zo komen vele spelers aan de bal, iets wat vertrouwen geeft.
Na 20 minuten kopt Jan Willem zijn tweede doelpunt in de linkerhoek, de keeper is kansloos.

Met een 4-0 stand en de inzet die tot nu toe is getoond zie je dat langzamerhand de vermoeidheid wat toe slaat. De warmte speelt hierbij een duidelijke rol. De ruimtes worden wat dicht gelopen en als je dan net even uit positie staat dan krijgt TEO wat meer kansen.

Na de rust wordt binnen de minuut de 5-0 gescoord, Maik zorgt zelf voor ruimte in het 16-meter gebied en ziet zijn medespeler staan. Door een perfecte assist scoort Bas de 5-0, een voorbeeld van een teamprestatie.
Hierna houden we wel druk op de tegenstander, de bal doet het werk. Er sluipen wat onzorgvuldigheden in het spel waardoor TEO wat kansen krijgt. Mede dankzij onze keeper krijgen we geen tegendoelpunt, tot dat TEO met een lange bal kiest voor de counter. We pakken dit niet goed op en Emiel Kruger scoort de 5-1.

De ruimtes worden nu wat groter, het spel iets minder overtuigend, er sluipen wat slordigheden in en TEO weet nog een keer te scoren. Dit signaal wordt opgepakt en in de laatste 12 minuten scoren we nog twee keer. Daar waar eerst een goal van Maik wordt afgekeurd, weten hij en Berry nog een keer te scoren. De eerste met een boogbal met gevoel, de laatste vanuit de kaats door de spits met een strak schot. Zo fluit de scheidsrechter af met een stand van 7-2.

Conclusie mag zijn dat we de eerste wedstrijd van de competitie hebben gespeeld en de goede lijn van de voorbereiding en de bekerwedstrijden hebben doorgezet. We voetballen als team, vanuit de achterhoede wordt het spel opgebouwd, via combinaties creëren we kansen. Als dan de andere helft van de selectie ook nog met 6-2 weet te winnen dan doen we het goed.