Op zaterdag 27 augustus spelen we de laatste bekerwedstrijd tegen Thos. Een wedstrijd waarbij verschillende zaken spelen, namelijk het feit dat we op dezelfde manier willen blijven voetballen. Verder speelt het doelsaldo een belangrijke rol, tenminste als we een ronde verder willen in de bekercompetitie. Meestal werken deze dingen niet goed samen, laat het vanmiddag een uitzondering zijn.

Meteen na het eerste fluitsignaal proberen we druk te zetten. De opdracht is om langs de flanken de opening te zoeken, waarbij de backs deel kunnen nemen aan de aanval. Na een tijdje is te zien dat de bezetting van de posities niet goed verloopt. We voetballen tegen ons zelf, spelers voeren taken uit van iemand anders die dan weer zonder speler staat. Thos komt bijna niet maar van de iegen helft, we weten dit echter niet om te zetten in doelpunten.

Na 20 minuten scoren we de 0-1, Berry maakt de goal en we hopen dat dit zorgt voor meer rust en nauwkeuriger spel. Toch moeten we tot de 45e minuut wachten voor de 0-2 scoren. Vanaf de rechter flank wordt Elwin goed ingespeeld en hij schiet de bal in het doel.

In de tweede helft lijkt alles beter te lopen, er wordt goed gebruik gemaakt van elkaar en de flanken worden meer in het spel betrokken. De bal doet het werk en we krijgen op deze manier meer ruimte. Zo scoren we al na 4 minuten de 0-3, een goede aanval waaruit Maik via de rebound scoort. Hierna gaat het heel snel, Berry scoort zijn tweede doelpunt in één keer uit de lucht, Bas maakt een doelpunt uit een nog goede voorzet van Bert Jan,.

We blijven door drukken en Thos komt er niet meer uit, we lopen nu met z’n allen wel wat dicht op elkaar rondom de 16 van de tegenstander en maken het ons zelf lastig. Tussen de 27e en de 29e minuut scoren Patrick vanuit de kaats en Simon met een prachtig afstandsschot. Eigenlijk op dat moment de beste manier omdat het voor het doel van Thos wel heel erg druk is geworden.

De laatste 8 minuten verliezen we de concentratie en geven we nog 2 doelpunten weg. Steeds weet Thos vanuit de counter het doel te vinden.

Conclusie mag zijn dat we een prima bekerronde hebben gehad. We hebben ons staande gehouden tegen tegenstanders die in de 3e en de 4e klasse voetballen. We combineren gemakkelijker en alle spelers (en dat waren velen) worden betrokken in het spel. Het is nu wachten wat Bato en Heiligerlee doen op de zondag. Wij weten dat we na een intensieve voorbereiding klaar zijn voor de competitie.