Op woensdag 10 augustus spelen we de tweede oefenwedstrijd tegen de club waar trainer Guus Zantinga al werkzaam is geweest. We hebben in de competitie altijd spannende wedstrijden tegen Poolster gespeeld, de vereniging is ook sinds vorige week begonnen met de voorbereiding.

Vandaag hebben we weer andere spelers mee die speelminuten op kunnen doen, verder is het spelen van oefenwedstrijden natuurlijk een goede manier om de conditie te vergroten.

Om 19.00 uur beginnen we met de wedstrijd en, op een paar minuten in het begin na, is er evenwicht te zien op het veld. Beide teams spelen voorzichtig en tasten elkaar af. Wij proberen via combinaties het spel te maken.

Na 17 minuten ligt dan ineens de bal in het doel, een voorzet wordt via een scheenbeschermer in het net gewerkt en we kijken tegen een achterstand aan. Binnen een minuut geeft Jan Willem een erg goede pass en wordt de bal in het doel gewerkt door Jan Derks. Een 1-1 stand na 19 minuten. Gezien het speelbeeld is dit terecht.

Tot aan de 30e minuut gaat het spel gelijk op, beide teams combineren steeds lastiger en dan scoort Poolster. Daar waar de scheidsrechter eerst mee gaat met onze ass. scheidsrechter die vlagt voor buitenspel, besluit hij toch om het doelpunt goed te keuren.

Hierna worden de verdedigende taken niet meer uitgevoerd, binnen 4 minuten countert de tegenstander ons 3 keer uit. Spelers worden gepasseerd en lopen zelfs niet meer mee. Eigenlijk geef je hier de hele wedstrijd weg.

Na de pauze spelen we net als in de eerste helft weer stabieler, er is meer evenwicht en er wordt geprobeerd elkaar te zoeken. Ook nu houden we dit niet de hele helft vol. Er wordt nog een aantal keren gewisseld, In de 43e minuut scoort Robbert vanuit een vrije trap in de verre hoek.

Conclusie mag zijn dat er een deel van de wedstrijd is gevoetbald zoals we dit graag zien. Er wordt bewogen, spelers zoeken elkaar en via de zijkanten proberen we tot scoren te komen. In een klein deel van de wedstrijd worden we echter via de counter overlopen en daardoor krijgen we veel te veel doelpunten tegen. De verdedigende taken worden niet opgepakt, te vaak hebben we geen directe tegenstander, staan we te ver bij een speler vandaan.