Op zaterdag 9 april 2016 speelt Westerlee de wedstrijd tegen Corenos in Roodeschool. De club met het prachtige shirt die op de 5e plaats staat in de competitie.

Het zonnetje scheen in het hoge noorden. Na de start van de wedstrijd op een niet erg goed veld probeerden beide teams de slag op het middenveld te winnen, wat eigenlijk 45 minuten niet lukte. Het spel ging heen en weer en beide teams kregen geen echte goede kansen. Daar waar Corenos de ene na de andere bal hoog over schiet, heeft Westerlee moeite om het doel van de tegenstander te vinden. Af en toe lijkt het dreigend te worden maar de echte afsluiting lukt maar niet.

Wanneer Corenos in de aanval is en met wat meer spelers naar voren komt is er regelmatig onduidelijkheid op het middenveld wie een man overneemt, hierdoor lopen spelers van de tegenstander te vrij rond waar zij echter geen gebruik van kunnen maken. Dit loopt steeds goed af maar het zorgt wel voor onrust.

Al met al geen hoogstaande wedstrijd, wat ook wel een beetje te maken heeft met het feit dat het veld niet echt toe laat om een goede pass over de grond te geven. Dit geldt echter voor beide teams. Voor de supporters een wedstrijd die nog alle kanten op kan, aan de wedstrijd is niet te zien dat er zoveel verschil is in de plaats op de ranglijst. Dit wordt door beide supportersgroepen besproken in de kleine maar knusse kantine.

Ongeveer 7 minuten na de pauze zien we de wedstrijd kantelen, Corenos schakelt steeds vaker heel snel om en daar heeft Westerlee vanmiddag de grootste moeite mee. Daar waar de tegenstander met 4 of 5 spelers naar ons strafschopgebied komt, zijn wij vaak net even te laat. Corenos oogt scherper en gretiger. Eerst gaat dit nog goed maar uit het niets scoort Corenos met een prachtig doelpunt.

Eigenlijk blijft dit de rest van de tweede helft zo, het tweede doelpunt van Corenos wordt gemaakt door een speler die in de omschakeling weg loopt bij zijn tegenstander. Door ongelukkig verwerken van de bal geven we de tegenstander een voorzet die netjes wordt ingeschoten. Wij zijn niet in staat erg dreigend voor het doel te komen, langzamerhand zie je ook dat de spelers er niet meer in geloven.

Weer een wedstrijd waar, als je alleen naar de einduitslag zou kijken, je zou denken dat we volledig weg gespeeld zijn. Zeker gezien de eerste helft had er meer ingezeten, maar we weten dit niet om te zetten in een voorsprong. Hierdoor blijkt achteraf de 1-0 achterstand al beslissend.