Eerste seizoenshelft Twoide in vogelvlucht

Na een goed seizoen, met een mooi bekeravontuur en een bijna kampioenschap, gingen we dit seizoen in met een op vele fronten andere groep. Een aantal jongens hebben de stap (weer) naar het 1e gemaakt. Anderen deden juist een stap terug of zullen maar sporadisch aanwezig zijn. Daar staat tegenover dat er een aantal jonge jongens het “Twoide” komen versterken. En de terugkeer van een aantal andere spelers. Al met al een mooi team om de competitie mee in te gaan.

De wisselingen wat betreft de spelers, weinig ritme en een gebrek aan conditie, zorgden ervoor dat we stroef begonnen aan dit seizoen met wisselende resultaten in de beker en competitie. Al snel in het seizoen kwam daar de blessure van Joeri bij. In vele wedstrijden heeft Bert Jan hem goed vervangen. Maar Bert Jan is natuurlijk geen keeper en we missen hem ook als speler. Ook hebben Hendrik, Berend en John ons nog geholpen door ons doel te verdedigen. Naast deze jongens hebben nog vele spelers van 1e,3e en 4e ons geholpen. Mooi dat deze jongens ons elke keer weer willen helpen. Wel jammer dat het elke week weer lastig is om genoeg spelers te regelen. Op dit moment is de selectie voor het 1e en 2e gewoon te klein.

Naast Joeri moest ook Bas al snel afhaken met problemen aan zijn hamstring. Na een intensieve periode van herstel kwam hij terug om weer toe te werken naar zijn niveau. In de 1e wedstrijden van de competitie waren we duidelijk zoekende en moesten we wennen aan elkaar. We werken elke week wel hard voor een resultaat. We verdedigen als team goed en krijgen dan ook meestal niet makkelijk goals tegen. Wel krijgen we nog te veel goals tegen in het laatste gedeelte van de wedstrijd. Hier is duidelijk te zien dat we ons ook conditioneel nog moeten verbeteren. Maar om dit te bereiken zullen we meer moeten trainen.

Wat betreft het aanvallen als team, en het benutten van kansen, moeten we ons nog verbeteren. In veel wedstrijden laten we te veel kansen liggen. In sommige wedstijden breekt ons dit later op. Met iets meer geluk, en het benutten van meer kansen, hadden we zeker een aantal plaatsen hoger op de ranglijst kunnen staan.

Na een aantal wedstrijden gingen we steeds iets beter voetballen. Door de wedstrijden en meer trainingen werden we ook conditioneel sterker. Wel moesten we elke wedstrijd tot de laatste minuut blijven strijden. We kunnen van bijna elke tegenstander winnen. Maar we zijn in geen enkele wedstrijd 90 minuten het beste team. We hebben gezien dat we dan kunnen verliezen van mindere tegenstanders.

We gaan de winterstop in met een 8e plek met 11 punten uit 10 wedstrijden. Voor na de winterstop ligt er voor ons een mooie uitdaging. Als we ons als team door blijven ontwikkelen kunnen, en moeten, we zeker een aantal plaatsen kunnen stijgen op de ranglijst. Om dit te bereiken zullen we toch echt vaker moeten gaan trainen. Minimaal 1keer in de week trainen moet toch voor iedereen mogelijk zijn! Als we dan blijven strijden zoals we tot nu toe hebben gedaan dan gaan we een mooie 2e seizoenshelft in.