Op zaterdag 26 september speelt Westerlee 1 de wedstrijd tegen VVK in Groningen. Een tegenstander die we de laatste jaren steeds weer tegen komen, waar we het trouwens altijd lastig hebben, maar dat vinden zij ook van het spelen tegen ons.

De eerste helft speelt ons team eigenlijk heel gecontroleerd, de tegenstander zakt in en loert op de counter, wij laten de bal goed rond gaan en domineren het spel. Achterin wordt rustig de opening gezocht, misschien soms iets te voorzichtig, maar zo proberen de spelers een gaatje te zoeken in de verdediging van VVK. Zo nu en dan ontstaan kansen, feit is wel dat als we het 16 metergebied van de tegenstander bereiken de echte dreiging verdwenen is. VVK krijgt soms een kansje en de spelers van Koeperlaand, die veel dominanter zijn, creëren er niet veel meer.
Het lijkt er op dat we de backs die met regelmaat diep staan en veel vrijheid hebben niet durven in te spelen, hier liggen wel mogelijkheden maar ze worden te weinig benut.

De tweede helft begint op dezelfde manier. Na 10 minuten gaat het nog gelijk op, wij komen zelfs met 0-1 voor, dankzij Jan Jager die de bal met het hoofd in het doel aait. Daarna slaat de wedstrijd om en te snel scoort VVK tegen, de muur laat te veel ruimte en de bal vliegt via een groot gat in het net. VVK neemt nu het spel helemaal over en eigenlijk lijkt het steeds meer of we een man tekort komen. Daar waar we in de eerste helft offensief verdedigen, gebeurt dit niet meer resoluut, sommige spelers blijven staan. Hierdoor ontstaan er grote ruimtes, de spelers verrichten veel loopwerk maar VVK speelt de bal rond. De strijd op het middenveld wordt nu ook verloren.

Aan het eind van de wedstrijd raken we soms de bal niet meer kwijt rondom het 16 meter gebied en zo ontstaat het tweede doelpunt van de Groningers. Zij spelen de laatste minuten uit, wij proberen met lange ballen nog tot scoren te komen, maar verder als één kans komen we niet. De drie punten blijven bij VVK.