Op zaterdag 9 februari 2019 speelden de Fivel en Westerlee hun eerste wedstrijd na de winterstop. Het was droog, het veld was redelijk en er waaide een keiharde wind. Eigenlijk jammer dat competitiewedstrijden onder dit soort omstandigheden door moeten gaan, want al gauw verandert dit in een loterij.

Beide teams begonnen onrustig aan de wedstrijd, het was duidelijk zoeken naar de juiste speelwijze, door de wind was het vaak onvoorspelbaar hoe de baan van de bal zou zijn. Na 3 minuten was de bal al 7 keer over de zijlijn verdwenen, het spel speelde zich veel af op het middenveld en het bleek lastig de bal naar de juiste kleur te spelen.

Na 24 minuten was duidelijk te zien dat de Fivel meer druk kon zetten, Westerlee raakte de bal niet kwijt. Vooral bij de mannen van Koeperlaand was de passing slordig.

In de 28e minuten was er een aanval langs de rechterkant van de thuisploeg. Er volgde een goede voorzet die gemakkelijk werd ingeschoten. De keeper van Westerlee was kansloos. Gezien het vertoonde spel was de 1-0 stand niet onverdiend.

Binnen 6 minuten kregen de gasten zelf een enorme kans. Arjen Plat zette Hans Leenders bijna vrij voor het doel. Deze schoot de bal te wild naast het doel.

In de 38e minuut leek het wel of er een scrimmage plaats vond op het middenveld. Na wel 9 balcontacten was de bal niet veel verder gekomen dan de 3 m2 waar hij al was. Hierna volgde een kopie van het eerste doelpunt van de Fivel. 2 spelers stonden aan de rechterkant helemaal vrij, de pass en de voorzet volgde en zo werd door Rindert Havinga de 2-0 gemaakt. Nog voor de rust pakte de Fivel goed door en werd de bal op het middenveld onderschept. Ruben Westerberg schoot de bal in de verre hoek en zo gingen de thuisploeg met een 3-0 voorsprong naar de kleedkamer.

Al met al een rare eerste helft, waarin de Fivel meer druk zette en rustiger aan de bal was. Eigenlijk rondde het team elke kans af terwijl Westerlee dit niet deed.

De tweede helft leek sterk op de eerste. Met dit verschil dat Westerlee duidelijker mee deed in de wedstrijd. In de 62e minuut werd dit omgezet in een doelpunt. Ook nu volgde een pass langs de rechter flank waarna Arjen Plat dit goed wist af te ronden. Met een stand van 3-1 en het spel wat volgde leken er nog kansen voor de mannen van Koeperlaand. Binnen 3 minuten had het zo maar 3-2 kunnen zijn, deze kans werd echter niet benut. Zoals het dan meestal gaat, volgde er aan de andere kant weer een actie voor het 16-meter gebied. Er werd niet kordaat ingegrepen en Mark Kramers schoot de bal strak in de verre hoek. Met de stand van 4-1 waren het team uit Zeerijp wel zeker van de winst. Dit was ook te zien aan de speelwijze van Westerlee. Wel moet gezegd worden dat ook nu nog gescoord had kunnen worden.

Met een eindstand van 4-1 had de Fivel laten zien dat het beter om was gegaan met de weersomstandigheden en meer rendement had gehaald uit de kansen die het team kreeg.