Op 3 november speelden Westerlee 1 en 2 in Winschoten tegen WVV. Het zonnetje scheen, de temperatuur was beduidend lager maar het was gewoon goed voetbalweer. Ondanks een goede grasmat op het hoofdveld moest er gevoetbald worden op het kunstgrasveld.

Na het begin van de wedsstrijd waren de bedoelingen meteen duidelijk. WVV probeerde meteen het initiatief te nemen in deze derby. Een fenomeen dat trouwens de laatste jaren al lang niet meer zo nadrukkelijk speelde als vroeger. Daarvoor kenden te veel spelers elkaar goed.

Westerlee probeerde vanuit de controle te spelen met de intentie iets offensiever te staan dan de weken hiervoor. De eerste 14 minuten kwam het gevaar van de thuisploeg vooral langs de rechterkant. Nog in dezelfde minuut was er een aanval langs de linkerkant, Westerlee liet de spits volledig vrij staan en deze wist daar wel raad mee. Keeper John Hofsté was kansloos en WVV pakte zijn eerste doelpunt.

Nog geen drie minuten er na stonden twee spelers van WVV buitenspel, WVV hanteerde de lange bal, de assistent scheidsrechter van Westerlee deed zijn vlag omhoog maar werd genegeerd door de leidsman. De beide centrale verdedigers stonden nu totaal uit positie, Mathijs Mollema benutte de kans en maakte de 2-0.

Westerlee paste hierna de opstelling iets aan en dat werkte goed. Het baltempo van WVV bleef hoger dat op het kunstgrasveld op een zaalvoetbal manier combineerde, het team bleef de overheersende ploeg maar er was meer rust in de verdediging van Westerlee.

In de 33e minuut is het John Hofsté met een prachtige redding op een actie van de rechterflankspeler van WVV. De keeper die 10 minuten later op de zijlijn stond om de bal weg te werken. Hij koos er echter voor om dit voetballend op te lossen, waardoor Fabian Berghuis van WVV aan de bal kwam en direct wist te scoren in een leeg doel.
Zo gingen bij teams met een 3-0 stand naar de kleedkamer.

Binnen 10 minuten in de tweede helft was Westerlee gedwongen om 2 keer te wisselen. WVV probeerde zo verder te gaan als het was begonnen. Het team zette veel druk en er waren veel bewegende mensen. Opvallend was dat er steeds meer spelers uitgleden op het kunstgrasveld, iets wat bij Westerlee al voor een blessure had gezorgd.

Tot aan de 65e minuut waren er geen echte kansen meer te zien. Westerlee gokte wat meer op de counter, wat echter zelden uitmondde in een echte kans. WVV bewoog veel, zorgde voor veel breedte op het veld door de verdediging ver naar buiten te laten spelen.

In de 66e minuut werd er bij Westerlee gekozen om achterin de posities anders in te vullen, waardoor WVV, dat langs de rechterkant de snelheid weer ging zoeken meteen tot scoren kwam. Twee spelers van de thuisploeg kwamen vrij voor de keeper te staan die natuurlijk kansloos was. 8 minuten hierna gebeurde eigenlijk precies hetzelfde.

WVV liet het nu een beetje lopen en sommige spelers begonnen steeds meer te lopen met de bal. Bij Westerlee was er niet meer de overtuiging, wel bleef het team voetballen en elkaar zoeken. In de laatste 10 minuten was het Westerlee dat nog twee goede kansen kreeg. Arjen Plat en Robbert Wester wisten dit echter niet om te zetten in een doelpunt.

Het was WVV dat in de 90e minuut nog 1 keer scoorde waarmee WVV deze wedstrijd won met 6-0. De Winschoters hadden de wedstrijd gedomineerd, Westerlee kreeg het ook nu niet klaar zichzelf uit een lastige periode te spelen.